Wednesday 12 December 2012

Lose some weight.

Hai assalammualaikum. Korang nak tahu tak, aku punya berat dah naik mendadak. Okay, bayangkan masa awal tahun haritu berat aku dalam 58kg tapi bila akhir tahun aku timbang balek, tahu tak dah naik ke 69, dan badan aku pun nampak gemuk dan perut aku dah boroi. I try to diet, sebab tak lama lagi kan aku nak jumpa kekasih hatiku. HAHA, Semalam aku try google taw, aku tanya lah Encik Google tu, how to lose some weight, Encik Google pun keluarkan lah jawapan jawapan. So many ways lah nak kuruskan badan. Tinggal jadi or taw and malas or rajin. So from the many ways to aku pilih satu dua kan, saja buat-buat try. Yang satu dua aku pilih tu semuanya dalam bentuk bersenam.

Aku pun apalagi, petang petang dalam pukul 6ptg macam tu aku terus naik masuk bilik aku and senam selama 20 minit. Adalah kan aku buat 3 4 hari lepas tu aku stop buat senaman and terus tak buat dah. Tapi hati aku nie rasa resah gelisah taw. Al-maklum lah, aku kan nak jumpa kekasih hatiku. Hihihi :p Oleh sebab kekasih aku nie luas pengetahuan dalam bab-bab kesihatan nie, aku pun tanyalah dia, macam mana nak kurus tapi tetap boleh makan.

Dia pun jawab, "SENAMLAH" dia taktau yang aku nie pemalas. Hihihi. And and tanya punya tanya, dia cakap makan buah Epal, sebab buah Epal boleh kurang kolestrol dalam badan and plus buang lemak yang berlebiham So, for sesiapa jela kan yang nak diet macam aku. Makanlah buah Epal Hijau selepas makan nasi, nanti buat epal tu bertindak membunuh segala lemak dalam badan korang. Tapi perlukan masa yang panjang okay. Selamta mencuba to me and to sesiapa je yang ikut sama. HIHIHI. byee guys :p

No comments: